Met fish and chips onder een palmboom

3 oktober 2014

Woensdag zijn we aangekomen in Malanda, een dorp in de Atherton Tablelands. Dit is een oud vulkanisch gebied met watervallen, meren, weides met vee en regenwoud. Ons onderkomen is een boomhut in het regenwoud, met bubbelbad en tv weliswaar.
De mevrouw van de receptie vertelt ons welke dieren hier voorkomen. Geen casuarissen, die blijven we mislopen, maar wel bandicoots, een ratachtig dier ter grootte van een flink konijn en heel kleine kangeroetjes. Ook spinnen! Geen giftige, zegt ze als ik haar vertel dat ik daar bang van ben. Waarschijnlijk zien we er ook geen een. Da's een kleine gerustelling! Wat ze hier ook hebben is de platypus, het vogelbekdier! In een poel waar je in drie kwartier naar toe wandelt! Dat gaan we morgen zeker doen!
Het resort heeft maar 15 hutten maar wel een restaurant! Als je daar wil gaan eten moet je voor 16 uur je menukeuze doorgeven.... Nou, dat gaan we eens proberen! Het is redelijk prijzig dus voor het diner even langs de Spar voor het avondeten van morgen, dan koken we zelf in onze hut. Als we om zeven uur in het restaurant zijn blijken we de enige gasten van de dag. Lekker gezellig ;) En voor het eerst deze vakantie maken we een australische gewoonte mee: je eigen drank meenemen naar een restaurant! Dat hadden we gel