Brisbane

19 oktober 2014 - Brisbane, Australië

14 Oktober zijn we met regen uit Hervey Bay zuidwaarts vertrokken richting Noosa. De keus valt op een camping in Coolum Beach, 15 km onder Noosa. Het is een camping tussen de boulevard en de oceaan in. Prima keuze! De zon schijnt als we de camping oprijden :) Helaas is hier behalve het strand niet veel te doen of zien. De wind van zee is fris en maakt dat we 's avonds vroeg binnen zitten. We twijfelen over onze volgende bestemming, gaan we een stukje het binnenland in of blijven we aan de kust? De weersvoorspelling laat ons tot optie 3 besluiten: het gaat hier èn in het binnenland regenen, we gaan eerder naar Brisbane! Maar niet voor dat we ook een keer de campingbarbecue gebruiken. In Australie geweest en niet gebarbecued, dat kan natuurlijk niet! Wel een kipspies hoor, geen kangeroe hoewel dat wel lekker vlees is.
Zo komt het dat we in plaats van maandag de camper op zaterdag al inleveren en voor twee nachten onze intrek nemen in een hotel in het centrum van de stad. Wat een luxe :) Zonder sleutel of pincode naar de wc, gewoon in je ondergoed uit de badkamer komen, en de grootte van het bed!
En wat een leuke stad is Brisbane! Een gratis openbaar zwembad en een stadsstrand naast elkaar in een park in het centrum, omringd door terrasjes, leuke winkelstraten :) Nederland kan nog veel leren van Australië! Gratis schone (!) openbare toiletten, gratis waterpunten om flesjes te vullen, je krijgt trouwens in heel veel restaurants gewoon standaard een fles water op je tafel. Niet dat wij daarvan drinken.... we zijn nog steeds geen planten :)
Op de terrasjes wordt gewaarschuwd voor de ibissen, dit waren de eerste vogels die we in Sydney zagen en we vonden ze bijzonder, maar het zijn de meeuwen van Australië. Ze azen met zijn tienen op een leeg frietbakje en lopen over de tafeltjes. Maar ze maken geen geluid en daarmee winnen ze het voor mij van de meeuwen!
Morgen nog een dagje genieten hier, voor mij dan want Jan Herman is geen stadsliefhebber, maar hij offert zich op. Terras na terras, restaurant na restaurant.....
Morgenavond vliegen we naar Kuala Lumpur, laatste stop van onze vakantie!

1. Plonie:
    20 oktober 2014
    Geen idee van de tijden waar jullie nu in zitten maar ik denk dat je vandaag gaat vliegen naar Kuala Lumpur. Goede reis en nog veel plezier bij alles wat je doet.
  2. Gale Coehorst:
    23 oktober 2014
    Wat een superleuke verhalen allemaal, ja Australië is wat verder he? Al die leuke eetlocaties, mooie toiletten met alles er op en er aan, mooie ingerichte parken, echt zeer gastvrij!