Whitsundays

9 oktober 2014 - Airlie Beach, Australië

Ons plan was om drie dagen hier te blijven maar er was geen eerdere excursie naar de Whitsundays dan vandaag dus maar een dag aan ons verblijf geplakt. Geeft ons de gelegenheid om het Australische campingleven te observeren ;) Tjonge wat een materieel hebben die lui! De caravans zijn enorm, kleiner dan 6 meter zie je niet en dan zijn ze ook nog 2 meter breed! Met ingenieus luifelsysteem, barbecue erbij natuurlijk en een dikke 4WD er voor.
Alle campings die we tot nu toe bezocht hebben hebben ook een campingkeuken. Een ruimte met kookpitten, barbecue, koelkast, soms broodroosters en magnetrons en picknicktafels. En afwasgelegenheid. En, dat verbaast ons zo, we zien nooit iemand afwassen! Nemen die mensen alleen weggooi borden en bestek mee ofzo?
Vandaag met een boot de zee op, naar de Whitsunday Eilanden. Blauwgroene zee, kraakhelder water, een windje en 27 graden..... Eerst een poosje gesnorkeld in een baaitje met nog een paar blanken en 30 chinezen zonder zwemdiploma. Oh, oh, wat zijn die bemanninsleden blij met die chinezen ;) Helaas veel dood koraal door een cycloon vorig jaar dus ook minder vissen. Nog een stop op een eilandje om foto's van het uitzicht te kunnen maken en daarna een langere stop op een poederwit strand met barbecue. Op de terugreis nog een glimp opgevangen van een grote zeeschildpad die net onder het wateroppervlak langs zwom. Een heerlijke dag gehad op één van de mooiste plekken op aarde! Morgen weer op pad om de 'verloren' kilometers in te halen. Het zijn er nog 1100 naar Brisbane en we willen nog veel zien in de 11 dagen die we er voor hebben!

1. Plonie:
    9 oktober 2014
    Wederom genoten van je verhaal. Leuke foto's erbij en je haar zit prima. Geniet nog van de tijd daar en als het tekort is plak je er toch een paar weken aan :-)