Kuala Lumpur

22 oktober 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Nog één nachtje hier! Morgenavond laat vliegen we weer naar huis :) Vakantie is leuk, maar na bijna zes weken verlangen we allebei wel weer naar het gewone gedoe, stamppot en heel erg naar de kinderen en vooral Loïc.
We landden gisterochtend om vijf uur. Jan Herman had een kwartier geslapen, ik nog wel een paar uur. We zagen een beetje op tegen de dag maar konden al om acht uur in onze hotelkamer terecht! Dat was boffen! Nu konden we gedoucht en verschoond de straat op ;) Was eigenlijk overbodig want binnen de kortste keren liepen we te zweten als otters. Om de stad te verkennen en mobiel te zijn hadden we een tweedaagse kaart voor de hop-on hop-of bus genomen. Het was droog dus lekker bovenin in de buitenlucht gaan zitten. Maar allemachtig wat een vieze, hete stinkstad is het hier! Druk verkeer en eigenlijk geen mooie plekjes om uit te stappen. We zijn niet zo geïnteresseerd in moskeeën.... Ook werd er nauwelijks informatie gegeven en wisten we amper waar we zaten!
Voor Jan Herman waren een paar pleprobleem, angrijk: China Town en Jalan Agor, dè straat met eettentjes! Hij is hier op 'maagvullende excursie'. Ik zag vanuit de bus de keukens en steegjes achter de restaurants en had meteen gegeten en grdronken...... Alle benodigdheden voor een leuke reizigersdiarree lagen daar uitgestald...
Ons hotel ligt tegenover de Petronas Towers, tot een jaar of tien geleden het hoogste gebouw ter wereld. Daar was ook een halte van de bus dus meteen een mooie reden om uit te stappen. Er liepen veel mensen het gebouw in, dus wij er achter aan. Is daar binnen een groot winkelcentrum! Met restaurants! En dat kwam eigenlijk goed van pas want om twee uur begon het te regenen en onweren en het werd niet meer droog! Vanuit onze kamer zagen we de Towers verdwijnen in een mist van regen. China Town ging het echt niet meer worden dus als avondmaal aan de pizza bij de Towers. Hierna brak de slechte nachtrust JH dusdanig op dat hij om half acht de luiken sluitte en tot negen uur vanmorgen zijn slaapachterstand wegwerkte.
Bij dit hotel is het ontbijt inbegrepen en het is zó uitgebreid dat je eigenlijk vroeg op moet staan om daar eens rustig je maag te vullen. Er is brood, maar dan wel 10 soorten, allerhande rijstgerechten worden op verzoek klaar gemaakt, fruit, cereals en yoghurt in overvloed. Wil je je eitje gebakken, gekookt of gepocheerd? Geen probleem! Sushi heb ik ook langs zien komen en gerechten verpakt in filovellen en in vetvrij papier. En soep en smoothies! Niks lijkt te gek. Morgen maar eens bijtijds aanschuiven en proeven
We kijken er al naar uit!
Na het ontbijt eens geprobeerd de weg naar Jalon Agor te vinden, dan hoeven we vanavond niet zo te zoeken. Blijkt er vanaf het conventiecentrum naast het hotel een walkway die richting uit te zijn. Via een verhoogde, overdekte bewaakte en her en der gekoelde wandelgang lopen we in 20 minuten naar Pavilion. Weer een winkelcentrum. Beetje luxe winkels maar wel leuk om even rond te kijken. En in de kelder een groot Foudcourt. Japans, Chinees, Koreaans, Maleis, er zit hier van alles! Nou dat is een mogelijkheid voor vanavond! Zeker als het regent! Een gezellige bodega ernaast voor de broodnodige alcoholica. De mall is zo groot dat we om de haverklap verdwalen!
Natuurlijk wel even naar Jan Hermans doel van de dag gelopen. Het is warm! Zweet druppelt van onze ruggen en de keukentjes zien er net zo uit als ik vanuit de bus gezien had. Gelukkig is er nog niks open, dus moet JH nog wachten op de saté waar hij zo'n zin in heeft!
Gelukkig heb ik hem kunnen overhalen om in het winkelcentrum te gaan eten. Japans van de plaat wordt het. Voor je neus bereid op de plaat. Het was heerlijk en dat voor een paar euro!
Nog een afzakkertje in de bodega en dan weer terug naar het hotel om uit te buiken...
Morgen om twaalf uur pas uitchecken, wat een luxe. Dan nog een wandeling door de stad en rond zeven uur op weg naar het vliegveld voor onze laatste vliegreis! Voor het laatst links aanhouden op het trottoir en voor het laatst eerst naar rechts kijken bij het oversteken. Dat is nog steeds geen gewoonte! Zeker bij de tweede helft van de weg kan ik het niet nalaten om tòch nog naar rechts te kijken. Het zit er gewoon zo ingebakken!
Hopelijk hebben we jullie een beetje mee kunnen laten genieten van onze reis. Het was een ervaring waar we geen onderdeel van hadden willen missen en waar we nog heel lang van zullen nagenieten!

1. Koos en Cathrien:
    22 oktober 2014
    En of we genoten hebben, we hebben echt met jullie meegereisd.
    Het was fantastisch en kan me jullie enthousiasme helemaal voorstellen. Ga inderdaad na morgen maar lekker nagenieten!
    xxx
  2. Henny&Kees:
    22 oktober 2014
    wat een belevenis,he?buikjes nog in orde?Welkom thuis!
  3. Plonie:
    26 oktober 2014
    Heb ook genoten van jullie reis, alsof we erbij waren en dat allemaal voor de prijs van twee :-) Jullie zullen nu weer moeten wennen aan thuis zijn en minder "ruimte"om jullie heen. Daartegenover staat natuurlijk wel weer genieten van Loïc en de kinderen om je heen. Bedankt dat je ons mee heb laten reizen.