Sydney in 3 dagen...

7 februari 2017 - Sydney, Australië

Morgen gaan we Sydney alweer verlaten. Ik typ dit blogje in de lobby van ons hotel tijdens Happy Hour, drankjes 'maar' $6 per stuk en nacho's en groentestengels met dip zoveel je wilt. Ook een grote bak met winegums, maar die vind ik niet zo lekker bij een wijntje
We hebben twee erg warme dagen gehad. Zondag zijn we vooral op of bij het water gebleven. We zijn Harbour Bridge over gelopen. Wel gewoon over het voetpad, niet over de boog! En met de ferry naar Manly waar we een stukje van een wandelroute wilden doen. Helaas konden we de route niet goed vinden dus maar snel terug naar de bewoonde wereld. Het was veel te warm om te verdwalen!
Maandag naar China Town en de Chinese Garden of Friendship. Heel mooi, maar knoeperdgrote spinnen gezien in webben tussen de bomen! De subtitel die ik voor deze vakantie had bedacht: "Op zoek naar koala's en kangoeroes" komt nog niet echt uit de verf
We dachten slim te zijn door naar de Botanical Garden te lopen om maar in de schaduw te kunnen zijn. Helaas zijn de meeste paden tussen gazons door.... Zo nu en dan dacht ik dat mijn hoofd zou ontploffen, zo heet was het!
Vandaag was de temperatuur heel anders. De dag begon al met regen. Wel raar om mensen om half acht buiten in de regen te zien lopen zonder jas. Alleen een paraplu boven hun hoofd. Later zelfs stortbuien met onweer, maar nog steeds geen jassen!
Ik had vandaag afgesproken met mijn correspondentievriendin (geen jongere die tegenwoordig weet wat dit is) Karen en haar dochter Lisa. We gaan High tea'en in de QVB, de Queen Victoria Building. Superengels en daardoor grappig. Daarna hebben we de Art Gallery van Sydney bezocht en moeten we weer afscheid nemen. Wie weet wanneer en waar we elkaar weer zullen zien....
Vanavond koffers weer pakken en morgenochtend de camper ophalen om aan deel twee van onze vakantie te gaan beginnen!

1. Patty:
    7 februari 2017
    Hoihoi lieverds
    Leuk verhaal weer.. Ja het zal best warm zijn. Koop een hoedje An scheelt echt een hoop. We volgen jullie verhaal ..voorzichtig onderweg uitkijken voor overstekende wombats. Heel veel plezier geniet elke dag. Wij nog steeds bezig met ruimen en inpakken. Vanavond speelt Levi weer aan de overkant.. Trotse opa en oma gaan kijken. Tot later heel veel liefs Patty en Martin
  2. Henny Muilwijk:
    7 februari 2017
    Hey,kinderen,
    Gaat plezant, he,aldaar?Mocht het tegenvallen met de koalabeer.Vlug terug!Er is hier in het oosten des lands een wasbeer waargenomen.Met poes Kees gaat alles naar wens.Veel plezier!Henny&Kees
  3. Gale Coehorst:
    8 februari 2017
    Hoi maten.
    Wat leuk allemaal. Ik zie net zo weer voor me. Wij hadden ook geen jassen, maar niet warm. Ik wil graag weer terug. Vleermuizen gezien in botanical garden? Manly gave boulevard hè. Veel plezier met de camper x
  4. Patty:
    9 februari 2017
    G,day dat is snel dat jullie kangaroes hebben gespot. Wij hebben 3 maanden kangaroeloos uitgekeken naar een ontmoeting. Wij zaten dan ook in de verkeerde provincie. Vraag een aboriginal naar zijn naam en hij zal zeggen " kan ga roe " = ik weet het niet.
    Leuke foto. Dikke kus
  5. Plonie:
    10 februari 2017
    Leuk om jullie weer te kunnen volgen. Geniet van alles wat op je pad komt.