Kangoeroes!

10 februari 2017 - Lakes Entrance, Australië

Woensdag de camper opgehaald en door de regen naar het zuiden vertrokken. Onderweg boodschappen ingeslagen bij een supermarkt. Ik wil natuurlijk op alles voorbereid zijn en had thuis het adres van de supermarkt al in de Travel Planner gezet. Het gemak van internet :)
Gelukkig werd het droog en konden we nog een uitstapje doen in Kiama: de Blowhole om daarna door te rijden naar onze eerste kampeerstek in Huskisson.
Donderdag weer, met een zonnetje, de Princess Highway op. Ik had op internet gelezen over kangoeroes die bivakeerden op de parkeerplaats van een vakantiepark. We moesten er even voor omrijden maar ze zaten er nog steeds! Machtig! Ook op de weg er heen zat er een groep op een veld naast de weg. Ons eindpunt voor vandaag was Mallacoota, met een camping op loopafstand van het dorp zodat we uit eten konden deze avond.
Ik wilde graag hierheen omdat er een tour is in een dorpje verderop. Met een bootje de rivier op waarbij de kapitein van alles vertelt over de dieren die er leven en kip de lucht in gooit om arenden te voeren. Toen ik Captain John belde om te reserveren vroeg hij me vrijdag even weer te bellen, dan kon hij me zeggen of het doorging. Dat was afhankelijk van het weer. Van het weer? We liepen peentjes te zweten!
Maar niets zo veranderlijk als het weer dus! Vrijdag, vandaag, was het zwaar bewolkt. JH ging een stukje hardlopen en kwam twee lyrebirds tegen! Wat een bijzondere beesten heb je hier toch!
Helaas begon het te miezeren en begonnen we te twijfelen of we, als het al door zou gaan, we zin hadden om in de regen in een open bootje te zitten... Nee dus... Dan de boel maar ingepakt en weer doorgereden. Op zoek naar witte wolken in plaats van grijze!
Zo zijn we nu in Lakes Entrance belandt waar we morgen weer een tour willen doen. De zee op, op zoek naar dolfijnen. Helaas heb ik nog geen contact kunnen krijgen met de organisatie dus morgen bijtijds uit de veren. Om 9.30u gaat het kantoortje open!
Nu eerst op een maaltijd uit, want het is me wel gelukt om weer een camping vlakbij het centrum te vinden, zodat we voor en tijdens de maaltijd kunnen genieten van een biertje en een wijntje!

1. Koos en Cathrien:
    10 februari 2017
    Wat fijn om te lezen, dat het goed gaat, ondanks de regen, maar we zagen op het nieuws dat het een stukje verder richting Adelaide heel erg warm is, dus geniet nog maar van het weer wat jullie nu hebben en ik ben heel benieuwd hoe de camper er uit ziet.
    Veel plezier op zee en hou je goed vast, want ik zag op de foto een ruige zee.
    Big Hug K&C
  2. Henny Muilwijk:
    10 februari 2017
    Hey there,
    Hoop dat de regen inmiddels voorbij is,hoewel af en toe wat verkoeling is ook niet verkeerd.Zijn de dolfijnen al gespot,na die geinige kangaroes?
    Have a nice trip en greetings from Kees the cat.